Praktijkinformatie

Afspraak maken

Afspraak op het spreekuur

Iedere werkdag hebben we spreekuur. Voornamelijk in de ochtend. Op sommige dagen is er ook een middagspreekuur. Voor het spreekuur verzoeken wij u altijd vooraf een afspraak te maken. U kunt hiervoor bellen naar de praktijk, bij voorkeur tussen 08.00 uur en 11.00 uur. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dat dan aan bij het maken van de afspraak. We houden er dan rekening mee in onze agenda.
.
De assistente zal vragen naar de reden van uw contact en eventueel een aantal aanvullende vragen stellen. Ze is daartoe opgeleid en doet dit om een zo goed mogelijke inschatting te maken van de aard en urgentie van uw klachten.
.
Een consult duurt 10 minuten. Als u meerdere dingen te bespreken heeft of denkt meer tijd nodig te hebben dan kunt u dit aan de assistente doorgeven. Zij houdt hier dan rekening mee in de planning.
.
Het is ook mogelijk om zelf een afspraak te maken in de online agenda via het Patiënten Portaal | E-health. In verband met de coronamaatregelen is deze mogelijkheid helaas beperkt.

Telefonisch spreekuur

Eenvoudige medische klachten of klachten waarvoor geen lichamelijk onderzoek nodig is door de huisarts, kunnen ook telefonisch door de huisarts worden behandeld.
.
U kunt hiervoor een afspraak maken voor het telefonisch spreekuur. De assistente noteert uw contactgegevens en hulpvraag.
.
De huisarts belt u dezelfde dag op een afgesproken tijd terug. Gelieve naam, geboortedatum en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent duidelijk doorgeven aan de assistente.

Visite aanvragen

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken.
.
U kunt hiervoor bellen bij voorkeur tussen 08.00 uur en 11.00 uur. De assistente beoordeelt, samen met de huisarts, of een huisbezoek wordt afgelegd.
.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Assistentenspreekuur

De doktersassistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Via triage beslist zij hoe snel u gezien moet worden en door wie.
.
De assistente maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Ook weet de assistente het antwoord op veel praktische vragen, bijv. over verwijzingen en recepten. En zij heeft een eigen spreekuur voor diverse zelfstandige onderzoeken en behandelingen zoals hieronder beschreven.
Let op: maak altijd eerst een afspraak met de assistente.
.

  • Eerste hulp bij ongevallen
  • Verwijderen van hechtingen
  • Bloedprikken
  • Bloeddrukmeting
  • 24uurs bloeddrukmeting
  • Hartfilmpje (ECG)
  • Urineonderzoek: blaasontsteking / zwangerschapstest
  • Oren uitspuiten
  • Wratten aanstippen met stikstof
  • Enkel/arm index meten (doppler onderzoek bloedvaten benen)
  • Injecties zetten
  • Uitstrijkjes in het kader van bevolkingsonderzoek
Huisartsenpraktijk Cadier en Keer

Praktijkondersteuners Somatiek

Praktijkondersteuner Somatiek

Indien u een chronische ziekte heeft of preventief iets aan uw leefstijl wil doen, kunt u terecht bij onze praktijkondersteuner somatiek, Wendy Engering .
.
Zij doet zelfstandig spreekuur waar ze met u in detail alle zaken en vragen die van belang zijn voor de behandeling van uw aandoening aan de orde komen. Voor dit spreekuur krijgt u een uitnodiging, nadat de huisarts u naar de praktijkondersteuner heeft doorverwezen. De consulten worden nabesproken met de huisarts. Voor meer informatie over de praktijkondersteuner somatiek en wat ketenzorg is, klik HIER.

 

Ouderenzorg

We willen allemaal een goed leven hebben en het liefst zo lang en zelfstandig mogelijk. Om samen met u te streven naar deze wenselijke situatie krijgen de huisartsen ondersteuning van een praktijkondersteuner Ouderenzorg. Wanneer uw huisarts denkt dat u extra ondersteuning kunt gebruiken dan vraagt de huisarts of de praktijkondersteuner Ouderenzorg bij u op huisbezoek wilt gaan. Tijdens het huisbezoek maakt de praktijkondersteuner kennis met u en brengt uw klachten, vragen en situatie in kaart. Uw wensen en eventuele mogelijkheden worden samen met u besproken. Op basis van dit huisbezoek gaat de praktijkondersteuner in overleg met de huisarts. Er volgt een voorstel speciaal voor uw situatie met als doel om u te ondersteunen zodat u zo lang mogelijk zelfstandig thuis kunt blijven wonen, in goede gezondheid en met een goede kwaliteit van leven. Vaak werken de huisartsen en praktijkondersteuner samen met andere disciplines zoals; de thuiszorg, gemeente, de fysiotherapeut of ergotherapeut en bijv. een dagbesteding. Wanneer u meer informatie wenst of een afspraak zou willen laten inplannen, neem dan contact op met de huisartsenpraktijk.

Hart- en Vaatziekten

Dit spreekuur is bedoeld voor mensen met hart- en vaatziekten, zoals een hartinfarct of een CVA en mensen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. U kunt met preventieve maatregelen uw risico op het krijgen van hart- en vaatziekten verlagen. De praktijkondersteuner brengt samen met u de risicofactoren zo goed mogelijk in kaart tijdens een intakegesprek. Aanvullend zullen enkele onderzoeken worden aangevraagd zoals een bloedonderzoek, ECG, thuis bloeddrukmeting of een 24-uurs bloeddrukmeting. Door middel van leefstijladviezen, dieet en medicijnen wordt een optimale behandeling ingesteld. Voor meer informatie over hart- en vaatziekten klik hier om naar de website van de hartstichting te gaan.

Diabetes Mellitus

Suikerziekte of diabetes mellitus (DM) is een aandoening die tegenwoordig steeds vaker voorkomt en specifieke kennis en begeleiding vergt. Ook hiervoor kunt u bij Wendy terecht voor begeleiding en alle vragen op dit gebied.

Longaandoeningen

Wendy begeleidt ook mensen met  longaandoeningen zoals astma en COPD. Tijdens een afspraak op hun spreekuur worden uw klachten in kaart gebracht en wordt een longfunctietest gedaan. De resultaten worden nadien met de huisarts besproken en zo nodig krijgt u medicijnen voorgeschreven, inhalatie instructie en leefstijl adviezen. Bij verergering van uw klachten en in overleg wordt u naar een longarts verwezen. Ook mensen die al langere tijd astma of COPD hebben, krijgen jaarlijks een controle om o.a. het effect van de medicijnen te controleren en het verloop van de ziekte te volgen. Voor meer informatie over astma of COPD klik hier om naar de website van het longfonds te gaan.

Stoppen met roken

Voor hulp en begeleiding bij het stoppen met roken kunt u ook terecht bij Wendy.

Praktijkondersteuners GGZ

Iedereen is wel eens somber, gespannen of zit een tijdje wat minder lekker in z’n vel. Vaak komt u daar zelf of met hulp van anderen in uw omgeving wel weer uit. Maar als uw psychische klachten niet verdwijnen of groter worden, is het belangrijk om hulp te zoeken en uw problemen aan te pakken.
.
De eerste stap is het bespreken van uw klachten met uw huisarts. De huisarts kan in overleg met u voorstellen een gesprek aan te gaan met de praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheid Zorg (POH-GGZ). De praktijkondersteuner GGZ ondersteunt de huisarts in de behandeling van patiënten met psychische problemen. Zij houdt zelfstandig spreekuur en overlegt regelmatig met de huisarts.

.

Simone van de Broek en Samantha van Hattum zijn de praktijkondersteuners GGZ en u kunt via de assistente een afspraak maken op hun spreekuur.

 

 

Huisartsenpraktijk Cadier en Keer

In- en uitschrijven

Onze praktijk is geopend voor nieuwe patiënten die binnen 10-15 minuten van de praktijk wonen. U kunt uw inschrijving regelen via de assistente.
.
Graag verzoeken wij u om alvast het inschrijfformulier te downloaden en vooraf in te vullen zodat de assistente u direct verder kan helpen.
.
Voor het inschrijfformulier, klik HIER
For the registration form, click HERE

Algemene informatie

Onze praktijk staat voor:

  • Vriendelijke, laagdrempelige en persoonlijke huisartsenzorg met tijd voor de patiënt en met focus op gezondheidsbevordering.
  • Goede bereikbaarheid, iedere werkdag geopend van 8:00 tot 17:00 uur.
  • Goede toegankelijkheid,  bereikbaar voor rolstoelafhankelijke patiënten; ruime parkeermogelijkheden en bushalte op loopafstand.
  • Voldoende spreekuren, zowel ’s morgens als ’s middags mogelijk.
  • Altijd geholpen worden,  in uw eigen praktijk, ook tijdens vakantieperiodes.
  • Gemak, vragen stellen & herhaalrecepten bestellen is 24uur per dag mogelijk via de e-mail of de receptenlijn.

Opleidingspraktijk

Wij vinden het belangrijk dat (huis)artsen worden opgeleid. Daarom werken wij samen met Universiteit Maastricht. U kunt in onze praktijk te maken krijgen met co-assistenten, dit zijn artsen in opleiding. Mocht u hier bezwaar tegen hebben geef het aan bij de assistente.

 

Ook is het van belang dat er nieuwe doktersassistenten en praktijkondersteuners worden opgeleid. Het kan zijn dat u tijdens bepaalde periodes door een stagiaire te woord wordt gestaan.

Pluspraktijk

Vanaf januari 2019 is onze praktijk gestart met het PlusPraktijk project.

*

Wat betekent een PlusPraktijk?

Een PlusPraktijk is een huisartsenpraktijk van de toekomst. Een huisartsenpraktijk waar patiënten zelf de regie hebben, patiënten doelmatig worden behandeld en de huisarts de regisseur is van de zorg in de wijk. Een PlusPraktijk kenmerkt zich door maximale transparantie in praktijkvoering en prestaties. Daarbij staat ook het delen van best practices voorbeelden tussen de huisartsenpraktijken centraal. Samen sta je sterker dan alleen bij het bewerkstelligen van duurzame, toekomstbestendige huisartsenzorg. Om duurzame, toekomstbestendige huisartsenzorg te behalen gaan de PlusPraktijken gedurende een periode van 5 jaren met verschillende interventies aan de slag. In totaal betreft het 17 interventies op het gebied van Patiënt empowerment, Doelmatige zorg en Wijkgerichte zorg. In totaal doen 15 huisartsenpraktijken uit de regio mee aan dit project, waaronder onze praktijk.

HaZo 24 certificaat

Onze praktijk heeft in 2015 het HaZo24-certificaat behaald. Dit betekent dat onze praktijk voldoet aan alle eisen die gesteld zijn binnen HAZO24 en is getoetst door Lloyd’s Register. HaZo24 is een ingericht en getoetst kwaliteitssysteem voor de 24-uurs huisartsenzorg en is gebaseerd op de kwaliteitsnorm EN-15224, ook bekend als de ISO 9001 voor de gezondheidszorg.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts
reisprik

Op reis? Wij bieden reisadvies op maat!

U kunt bij ons terecht voor een reisadvies en de vaccinaties, dit kan ook als u geen patiënt in onze praktijk bent.

Bij reizen naar veel landen in Afrika, Azië, het Midden-Oosten, Midden- en Zuid-Amerika en een aantal Zuid- en Oost-Europese landen zijn voorzorgsmaatregelen nodig om te voorkomen dat u bepaalde infectieziekten krijgt. Vanwege de eventuele vaccinaties die u nodig heeft is het belangrijk om tijdig, het liefst minimaal 4 weken voor u vertrekt, een afspraak te maken. Uw reisbestemming, de verblijfsduur, het soort reis, de activiteiten die u onderneemt, uw gezondheid en uw leeftijd bepalen welke vaccinaties en maatregelen voor u nodig zijn. Laat u zich daarom altijd persoonlijk adviseren over de maatregelen die voor uw reis belangrijk zijn. Dit is extra van belang als u zwanger bent, als u gezondheidsproblemen heeft, als u langer dan 3 maanden wilt gaan reizen, of als u op reis bijzondere risico’s loopt door activiteiten of beroep. Voor dit reisadvies dient u daarom een intake formulier in te vullen, zodat wij een reisadvies op maat kunnen voorbereiden!

Werkwijze

U kunt hiervoor een afspraak maken op het spreekuur, nadat u een formulier hebt ingevuld met gegevens over uw reis en uw medische voorgeschiedenis. Dit formulier kunt u ook vragen aan de balie of per mail terugsturen naar ons praktijk e-mailadres. We werken volgens de richtlijnen van het LCR (Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering) en zijn een officieel vaccinatie- en gele koorts centrum. Doktersassistente Gwen Goverde en huisarts Sybilla Lenaers zullen een op maat gemaakt advies aan u voorleggen en bespreken.   Deze reizigersadvisering worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed als u een aanvullende zorgverzekering heeft.
.
Aanbevolen websites waar u meer informatie kunt vinden over (het voorkomen van) reizigersziekten.
Informatie over het meenemen van medicijnen op reis vindt u hier.

Dit zijn de kosten

Eerste reisconsult volwassene € 25 ,-
Lang consult ( bij >2 maanden reizen en/of bij 3 of meer landen ) € 35 ,-
Herhaalconsult volwassene € 15 ,-
Eerste reisconsult kind t/m 15 jaar € 10 ,-
Herhaalconsult kind t/m 15 jaar €  6 ,-
Officieel vaccinatiepaspoort €  3,50 ,-

Rijbewijskeuring

In onze praktijk kunt u terecht voor een rijbewijskeuring van het CBR. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij een van de huisartsen, dit geld zowel voor eigen patiënten ( alleen bij dr. Prevoo )  als voor passanten.

Voor de keuring mag u een potje met urine mee nemen, en indien u een bril heeft een ( recent ) bril recept.

De kosten voor de keuring bedragen  € 50 ,-

rijbewijskeuring

Klachten

Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

Wij stellen het op prijs wanneer u, indien u ontevreden bent over ons of onze werkwijze in de praktijk, dit eerst met ons bespreekt. U kunt zich melden bij de assistente of bij een van de huisartsen. Ook kunt u indien gewenst een mail sturen naar info@huisartsenpraktijkcadierenkeer.nl 

Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen.

Werkwijze klachten indienen:

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen, hij/zij kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE:
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist). Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Onze praktijk is aangesloten bij de Klachtenregeling Huisartsen Zuid-Nederland. Meer informatie kunt u vinden op: www.skge.nl.

Call Now Button